Mediaplanet Stockholm Låt Östersjön leva

Rädda Östersjön

2017 är det 6:e året i rad Mediaplanet producerar kampanjen Rädda Östersjön. Frågan kring Östersjöns överlevnad är något vi anser måste få högre prioritering därför fortsätter vi vårt nära samarbete med WWF även i år för att denna fråga ska få en starkare ståndpunkt och för att vi alla i Sverige kan göra skillnad tillsammans! Kampanjen är en opinionsbildande informationssatsning med syfte att belysa hur Östersjön mår i dagsläget samt vilka möjligheter och utmaningar som existerar, både i Sverige och på global nivå, i arbetet att skydda och rädda Östersjön. Detta ämnar vi att göra genom intervjuer med viktiga nyckelpersoner, forsknings- och utvecklingsprojekt för att informera om vad som faktiskt görs i dagsläget samt vad vi kan göra för en hållbar utveckling för Östersjön. Var med och bidra direkt genom att donera valfri summa till det otroligt viktiga arbete WWF utför inom denna fråga. Ditt bidrag gör stor skillnad!

2017-02-21 2017-06-30

Mediaplanet