Maria Idebro Stockholm Låt Östersjön leva

Ditt namn på vår hud - rädda Östersjön!

Människan har alltid behövt haven men nu behöver haven oss! Har ni som vi funderat en del på hur det egentligen står till med Östersjön? Har ni sett mycket algblomning? Döda fiskar längs stränderna? Eller fått dåligt med fisk i näten? På söndag ska jag: Maria Idebro, och min lagkamrat Sandra Edhager ställa upp swimruntävlingen Ångaloppet! Den innebär inte mindre än 24 underbara dopp i sjön Ången och i Östersjön! Det är en stor utmaning. 20 kilometer terränglöpning och 2 kilometer simning. Det kommer att krävas både pannben och sisu. Ändå är den utmaningen ingenting jämfört med utmaningen med att rädda Östersjön. Eftersom vi inte är de som säger nej till en utmaning gör vi ett försök att ta oss an även den genom att göra en insamling! Om du bidrar med en slant till WWF:s arbete med att skydda och återställa miljön i och kring Östersjön kommer vi i sann Zlatan-anda att "tatuera" ditt namn (egennamn eller företagsnamn) på våra kroppar och med stolthet bära det under loppet! Börja bidra nu! Loppet startar kl 10 på söndag och ska kunna följas här: https://www.angaloppet.se/live/ Om du inte vill trassla med kortbetalning går det bra att swisha mig på 0734481264 så ser jag till att pengarna hamnar rätt!

2017-08-07 2017-08-13

Maria Idebro