Stoppa tjuvjakten mot oskyldiga djur!
Pierre Hammarstrand Ystad Stoppa tjuvjakten!

Stoppa tjuvjakten mot oskyldiga djur!

Jag tar ansvar och har bestämt mig för att vara med att stoppa tjuvjakten! Tjuvjakten på elefanter har nått nya rekordnivåer. De senaste beräkningarna pekar på att 35 000 elefanter dödas varje år. Var 15:e minut dödas en elefant! Noshörningar har vandrat på vår jord i 60 miljoner år, ett tag fanns det 30 noshörningsarter. I dag återstår fem arter och det är en kamp mot tiden om vi ska lyckas rädda dem. Tjuvjägarna som skjuter noshörningar är extremt hänsynslösa. När de dödat mamman lämnas ungen kvar. Oftast stannar den vid sin mammas kropp och dör av uttorkning eller hunger. Tack vare WWF och våra faddrar har 130 noshörningar kunnat flyttas till tryggare områden. Där har över 40 noshörningsungar fötts. 50 kronor Ett första hjälpen-paket till en parkvakt. 100 kronor En regnjacka att använda vid patrullering. 500 kronor Tält, sovsäck och ryggsäck till en parkvakt. 1 000 kronor En månadslön för en parkvakt. 1 500 kronor Två kamerafällor, för räkning och övervakning av vilda djur. 2 000 kronor En spårhund till en parkvakt. 2 500 kronor En månadslön, kläder och utrustning för en parkvakt, samt mat för 10 dagars patrullering. Låt djuren får leva det liv dem har rätt till! Ge ditt bidrag och stöd kampen mot tjuvjakt!

2015-01-12 2015-12-24

Pierre Hammarstrand