Starta din egen insamling

Vartannat andetag kommer från havet - dör havet dör vi. Utan vatten skulle inget kunna leva på vår planet. Ändå håller vi människor på att förstöra jordens hav. Det är jättekonstigt men alldeles sant. Vi har förorenat vattnet – med både kemikalier och föremål. Vi förstör stränder och havsbottnar. Vi fiskar för mycket av vissa fiskar, och rubbar urgamla näringssystem.

De senaste 40 åren har hälften av havens djurarter utrotats. Om vi fortsätter som hittills kommer inte bara haven och djuren att dö. Vi tar också livet av oss själva. Som tur är går det fortfarande att vända utvecklingen. För att lyckas måste alla samarbeta. Därför jobbar WWF över hela världen samtidigt. Vi är ute på haven för att stoppa tjuvfiskare, vi förhandlar med EU-politiker och mycket mer.

Nu ber vi också dig om hjälp. Genom att starta en egen insamling kan du tillsammans med dina vänner hjälpa oss i arbetet för ett levande hav! Ju fler vi blir, desto större chans att rädda haven – och livet på jorden.

Så här gör du

Att starta en egen insamling tar bara fem minuter men kan göra stor skillnad.
• Skriv en kort text
• Dela med vänner, kollegor och familj
• Följ hur din insamling bidrar till arbetet för ett levande hav

Med ditt och dina vänners stöd kan vi rädda haven. Varmt tack!