Patrull Klockarö, Equmenia Fristad Skydda svensk natur

Patrull Klockarö går mot en bättre natur

Hej, Vi är en gäng scouter som just nu går en scoutledarutbildning som heter Ska'ut. I denna utbildningen får vi lära oss om hur vi ska hantera barn och unga, hur grupper fungerar och mycket mer för att göra oss väl förbereda för att ta hand om barn i våra hemkårer. Inför vår sista del i denna utbildning ska vi genomföra en hajk med ett eller fler projekt. Vi valde då att vi ville starta en insamling. En insamling här hos WWF för att samla in pengar för att rädda och värna mer om vår svenska natur. Vi tänker att om vi visar hur mycket vi gillar naturen så kommer även andra att inse det och vilja vara med och påverka så att den bevaras. Vi hoppas att ni vill hjälpa oss att samla in pengar för att bevara vår natur. Vandringen som vi kommer genomföra kommer vara mellan 28 april - 1 maj men vi väljer att starta insamlingen redan nu för att alla ska ha en chans att bidra. Vi finns på Instagram: https://www.instagram.com/patrullklockaro/ Här kommer vi uppdatera kontinuerligt under vår vandring. Tack på förhand! Mvh, Patrull Klockarö

2017-03-05 2017-05-08

Patrull Klockarö, Equmenia