STOR TRAGEDI – 13 PARKVAKTER DÖDA – STÖD PARKVAKTERNA OCH DERAS FAMILJER

Det är med sorg i hjärtat vi möts av nyheten att beväpnad grupp i dagarna har dödat 13 parkvakter och flera kritiskt sårade civila i Virungaparken. Parkvakterna jobbade för att skydda de utrotningshotade bergsgorillorna i östra Kongo-Kinshasa. Läget är oerhört allvarligt och därför startar nu WWF en akutinsamling till stöd för de drabbade familjerna.

Män och kvinnor arbetar varje dag med livet som insats för att skydda de fantastiska regnskogarna som är hem för bergsgorillorna. Utan deras insatser riskerar bergsgorillorna att försvinna!

När en parkvakt dödas drabbas familjerna oerhört hårt förutom den stora sorgen tappar man den enda inkomst man lever utav. Vi kommer samla in pengar till ”Fallen Ranger Fund” som ger stöd till de familjer som mist sin make och pappa. Pengarna går till att drabbade familjer får ett halvårs månadslöner, sen får kvinnorna änkepension och möjlighet till utbildning och familjerna får tillgång till fri sjukvård i parkens sjukstugor Detta som en gåva från naturvården till de som drabbats av sorgen att deras män dödats i tjänst. Vi hoppas du vill vara med oss och stötta de familjer vars män dödats när dom arbetat med att skydda Afrikas artrikaste nationalpark.

Du kan hjälpa till! Genom att starta en egen insamling kan du tillsammans med dina vänner hjälpa de drabbade familjerna.

Så här gör du:

Att starta en egen insamling tar bara fem minuter men kan göra stor skillnad.

• Skriv en kort text
  • Dela med vänner, kollegor och familj
  • Följ hur din insamling bidrar till de drabbade familjerna

Med ditt och dina vänners stöd kan vi göra skillnad.

Varmt tack för att du kämpar med oss! ❤️