Pedagogsexmästeriet Göteborg AKUTINSAMLING

Klimatkampen 2019 för P6 med vänner

Under hela november 2018 samlade Pedagogsexmästeriet (P6) i Göteborg in 22 652 kr i Prostatacancerförbundets insamling Mustaschkampen! 💙 I år har vi valt att ha en annan fokusfråga, som är väldigt viktig och aktuell för oss. Vi har valt att anordna en klimatinsamling detta året för att tillsammans återskapa en levande regnskog. 💚 DET BRINNER I VÄRLDENS REGNSKOGAR – både människor och djur drabbas hårt av bränderna! Bränder rasar i Amazonas, kraftigare och mer intensivt än någonsin. Hittills har antalet bränder ökat med 70 procent i år jämfört med samma tid förra året. Pengarna som samlas in går till: ✅ FÅ STOPP PÅ BRÄNDERNA. Urfolksgrupper får stöd och hjälp med brandbekämpning och utrustning. ✅ STOPPA AVSKOGNINGEN. Vi jobbar fram planer för att undvika att mer skog försvinner och att nya bränder uppstår. Vi driver påverkansarbete och stödjer flertalet lokala miljöorganisationer och andra som försvarar skogen. ✅ VÅRD OCH SÄKERHET. Vi stöttar urfolksgrupper så att de får sjukvård och möjlighet att flytta till säkrare platser. ✅ NATURVÅRD. Vi investerar i ny teknik för att kunna stoppa illegal avverkning och kunna skydda skogen, människorna och djuren som lever där. För att göra insamlingen till MER än bara en insamling har vi vissa insamlingsmål i form av olika uppdrag som ska uppnås! När målen är uppnådda krävs bevis i form av filmer och bilder på Facebook!! Följ eventet här: https://www.facebook.com/events/802381756845248/ Vill du vara med och bidra med uppdrag? Anmäl dig på den här länken! https://forms.gle/H2Kbk5fEQtP19ZSQ9 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

2019-10-17 2019-11-30

Pedagogsexmästeriet