FN-elevföreningen på Högbergsskolans insamling till WWF - Det brinner i världens regnskogar
FN-elevförening på Högbergsskolan Tierp AKUTINSAMLING

Bränder rasar i Amazonas, kraftigare och mer intensivt än någonsin. Hittills har antalet bränder ökat med 70 procent i år jämfört med samma tid förra året. Detta är ett hot mot Amazonas, som är världens största tropiska regnskog med en enorm rikedom av djur och växter, och förvärrar dessutom klimatkrisen. Bränderna kan kopplas till avskogningen av Amazonas och nu behövs kraftfulla åtgärder för att stoppa skövlingen av jordens regnskogar. WWF kämpar för arter och livsmiljöer och en omställning där vi använder jordens resurser på ett hållbart sätt. Välkommen att agera tillsammans med oss! Pengarna som samlas in går till: ✅ FÅ STOPP PÅ BRÄNDERNA. Urfolksgrupper får stöd och hjälp med brandbekämpning och utrustning. ✅ STOPPA AVSKOGNINGEN. Vi jobbar fram planer för att undvika att mer skog försvinner och att nya bränder uppstår. Vi driver påverkansarbete och stödjer flertalet lokala miljöorganisationer och andra som försvarar skogen. ✅ VÅRD OCH SÄKERHET. Vi stöttar urfolksgrupper så att de får sjukvård och möjlighet att flytta till säkrare platser. ✅ NATURVÅRD. Vi investerar i ny teknik för att kunna stoppa illegal avverkning och kunna skydda skogen, människorna och djuren som lever där.

2019-11-11 2019-12-31

FN-elevförening på Högbergsskolan