Emilia Leiderman Nacka AKUTINSAMLING

Vi måste rädda Amazonas regnskog nu!

Hej! Vi är fyra elever från Sjölins gymnasium som vill skapa förändring i dagens utsatta klimat! Idag är Amazonas regnskog extremt utsatt och detta kräver förändring NU! Med ditt bidrag kan vi tillsammans göra skillnad! Både människor och djur drabbas hårt av bränderna! Information från WWF: Bränder rasar i Amazonas, kraftigare och mer intensivt än någonsin. Hittills har antalet bränder ökat med 70 procent i år jämfört med samma tid förra året. Detta är ett hot mot Amazonas, som är världens största tropiska regnskog med en enorm rikedom av djur och växter, och förvärrar dessutom klimatkrisen. Bränderna kan kopplas till avskogningen av Amazonas och nu behövs kraftfulla åtgärder för att stoppa skövlingen av jordens regnskogar. WWF kämpar för arter och livsmiljöer och en omställning där vi använder jordens resurser på ett hållbart sätt. Välkommen att agera tillsammans med oss! Pengarna som samlas in går till: ✅ FÅ STOPP PÅ BRÄNDERNA. Urfolksgrupper får stöd och hjälp med brandbekämpning och utrustning. ✅ STOPPA AVSKOGNINGEN. Vi jobbar fram planer för att undvika att mer skog försvinner och att nya bränder uppstår. Vi driver påverkansarbete och stödjer flertalet lokala miljöorganisationer och andra som försvarar skogen. ✅ VÅRD OCH SÄKERHET. Vi stöttar urfolksgrupper så att de får sjukvård och möjlighet att flytta till säkrare platser. ✅ NATURVÅRD. Vi investerar i ny teknik för att kunna stoppa illegal avverkning och kunna skydda skogen, människorna och djuren som lever där. Video om den utsatta situationen: https://www.youtube.com/watch?v=Svz8RIOqe6U (Video från: The sailor) Mvh, Sofia, Emilia, Hanna & Alexandra Hjälp oss hjälpa naturen! Ingen kan göra allt men alla kan göra något! Hjälp oss samla in: 2000 kr <3

2019-11-19 2020-02-14

Emilia Leiderman