Caroline Jonasson Karlstad Rädda Arktis

Carzan

Att skänka pengar till WWF är väl knappast fel? Vi kan påverka forskningen som kämpar mot klimatförändringarna och att försöka bromsa den globala uppvärmningen. Isen smälter och djuren är hotade på grund av att deras livsmiljö försvinner. Så vad kan du göra? Har du 100 kronor över så räcker det en bit på vägen. Vi kan bidra till forskningen som samlar ihop fakta, information och för kartläggning av isbjörnar m.m. Tom Arnbom, WWFs arktisexpert svarar på frågan om det är kört för Arktis. - Knappast, det finns fortfarande möjlighet att minska vår påverkan. I framtiden kanske vi har ett annat Arktis, med andra arter, men det gäller att se till att ekosystemprocesserna fungerar i framtiden. Jag är en sann optimist och Världsnaturfondens arbete är en viktig del i att rädda både djur och växter i Arktis; allt från att stödja isbjörnspatruller och bildandet av valrossreservat, till att informera myndigheter om hur det står till i detta fantastiska polarområde. Ett av de bästa sätten att stödja och rädda Arktis, är genom att bli Isbjörnsfadder.

2014-11-17 2014-12-25

Caroline Jonasson