EnergiSystem Tellus AB Sösdala Rädda bergsgorillan

Hjälp Gorillan - En fredlig släkting

Tycker du också att gorillorna ska få leva som deras förfäder? Ensamma kan vi ge lite, så att vi tillsammans ger mycket. Hjälp till genom vår insamling i samarbete med WWF. Det finns mindre än 1000 bergsgorillor kvar. Människan ser regnskog som bioenergi, odlingsmark och levnadsutrymme. Med ditt stöd hjälper du även hundratals/tusentals arter inom svamp- djur- och växtriket som lever i symbiotiska nätverk i regnskogen. Bergsgorillan är den största levande människoapan. Gorillor äter endast gröna blad och lever ett fredligt familjeliv i skogen. Honorna får sina första ungar i tioårsåldern. En nyfödd gorilla väger omkring två kilo, kryper vid 9 veckor och går på två ben efter 10-12 månader. Vi måste skydda naturen och djuren. Mycket av den mångfald vi redan håller på att utrota fanns långt innan vi blev människor. Mänskligheten har startat en extremt hastig massutrotning som vi måste stoppa nu! "Vi ärver inte Jorden av våra Förfäder, Vi lånar den av våra Barn."

2014-02-07 2014-12-31

EnergiSystem Tellus AB