Världsnaturfonden WWF Solna Earth Hour – 27 mars, kl. 20:30

SKÄNK EN GÅVA INFÖR EARTH HOUR 2021

🌍💚 GÖR SKILLNAD INFÖR EARTH HOUR – SKÄNK EN GÅVA FÖR VÅR ENDA PLANET Forskarna är eniga: om inget drastiskt görs för att minska utsläppen av växthusgaser och stoppa artutrotningen riskerar vi mänsklighetens framtid. Vårt sätt att leva hotar livet på vår planet. Vi överexploaterar, smutsar ner och tränger undan naturen. På mindre än 50 år har populationerna av vilda ryggradsdjur minskat med 68 procent i genomsnitt.* Ofattbara 1 miljon arter är hotade.** När den biologiska mångfalden minskar rubbas balansen i ekosystemen. Utan en fungerande natur kollapsar vår matförsörjning och ekonomi. Vi riskerar så grundläggande saker som ren luft att andas och vatten att dricka. Men naturen och ekosystemen kan återhämta sig och planetens balans bli återställd. Tillsammans måste vi hitta en livsstil där vi lever hållbart – för människan, djuren och naturen. 👉 Skänk en gåva till vår insamling så stödjer du WWFs viktiga arbete för att till exempel: 💚 Påverka politiker och beslutsfattare i rätt riktning 💚 Samarbeta med företag för att utveckla hållbara lösningar 💚 Skydda hotade arters livsmiljöer 💚 Hindra ohållbar konsumtion och användning av naturresurser 💚 Stärka lagar, regler och samarbeten för djur och natur världen över 💚 Stoppa tjuvjakt av utrotningshotade arter TACK för att du kämpar med oss! Uppmana gärna familj och vänner att göra samma sak! 💚 -- *Visar undersökningar av 20.811 populationer av 4.392 arter vilda ryggradsdjur, mellan 1970 och 2016. Källa: Living Planet Report 2020 **Källa: IPBES Global Assessment on Biodiversity and Ecosystem Services, 2019

2021-03-12 2021-04-28

Världsnaturfonden WWF