Amfibiemannen Arholma Rädda Östersjön

Amfibiemannen värnar om vår natur - Rädda Östersjö

Amfibiemannen går av stapeln lördagen den 27/7 och är en exklusiv swimrunfest med fokus på säkerhet och en unik naturupplevelse på ett för miljön hållbart sätt. Ledord för tävlingen är swimrunfest, säkerhet, naturupplevelse, miljö & hållbarhet. Antalet lag är maximerat till 150 st för att säkerställa ett arrangemang i toppklass. Banan har start och mål vid Arholma norra brygga, dansbana och lanthandel. Banan omfattar drygt 21 km löpning och 5 km simning. Tanken med banan är att de tävlande ska ta del vår unika ytterskärgård norr om Stockholm, utan att störa naturen och djurliv. Vi tar oss fram genom obanad terräng i skogar, längs små stigar, på Arholmas grusvägar, över skär och klippor, genom berg, över fjärdar och över öppet hav. Östersjön ska få sitt liv tillbaka! Östersjön är ett av jordens mest förorenade hav. Vi måste hjälpas åt för att väcka liv i och rädda Östersjön. Hjälp oss att stödja Världsnaturfonden och Rädda Östersjön med en gåva så att vi når upp till vårt insamlingsmål på 250 000:- under 5 år. Det klarar vi eller hur?! Kan du tänka dig att ge 150:-/år i 5 år så tror vi att målet uppnås. Vi är ju många som bryr oss. Allt överskott från Amfibiemannen kommer gå till WWF och Sjöräddningssällskapet. Dessutom uppmanar vi alla att plocka upp minst 3 st skräp när du är ute. Amfibiemannen grundades av Jan-Henrik Bäck 2012 och har blivit en klassisk swimruntävling. BANFAKTA Total distans: 26 585 m Löpning: 21 340 m Simning: 5 160 m Antal simningar: 17 Längsta löpning: 4 100 m Längsta simning: 720 m Beräknad snabbaste tid: 3 h 03 min Följ vår resa: https://www.instagram.com/amfibiemannen/ www.amfibiemannen.com info@amfibiemannen.se

2019-07-05 2024-12-31

Amfibiemannen