Skepparholmen Nacka Saltsjö-Boo Rädda Östersjön

NYHET! Skepparholmen springer/vandrar för Östersjön

I juni hade vi 10-årsjubileum för loppet "Skepparholmen springer för Östersjön" där 100 kr per person gick till Världsnaturfondens projekt "Rädda Östersjön". I år är sista året för loppet men vi fortsätter att ge pengar till WWF via vår nyhet - Spapaketet ”Skepparholmen springer/vandrar för Östersjön”. Detta spapaket har snabbt blivit populärt och vi har redan haft över 100 gäster som köpt det nya spapaketet, där man kombinerar motion i vacker natur längs med Boo-leden med återhämtning på spa. Under färden kan man njuta av Boo-leden där man får se sjöar, utsiktsplatser, fornminnen och kulturhistoriska platser. Leden passar alla oavsett vilken fysik man har. Sträckan som är 1,5 mil är även perfekt för elit- och traillöpare. Starten är vid Skepparholmen, går längs med Hasseludddsvägen och viker av in mot Boo-leden. Färden går sedan vidare genom vacker orörd natur fram till naturreservatet i Velamsund. Där finns möjlighet att rasta, fylla sin vattenflaska och besöka toalett. Vägen hem går via småvägar i Vikingshill och Kummelnäs. När man kommer tillbaka till Skepparholmen kopplar man av på spa och avslutar kvällen med en läcker trerätters middag. Efter en skön natts sömn väntar en härlig hotellfrukost. Det finns även möjlighet att njuta lite extra på spa innan man reser hem. 100 kr per person av gästernas spapaket går till Världsnaturfondens projekt "Rädda Östersjön". Man är även med i en utlottning av en spavistelse för 2 personer. Varmt välkommen att boka spapaketet "Vandring & spa" du med! www.skepparholmen.se

2014-08-27 2021-12-31

Skepparholmen Nacka