Överkstan Vaxholm Rädda Östersjön

Hjälp barnen Rädda Östersjön

Allt börjar en sommardag längs Rindös strandremsa. Barnen plockar skärp och fyller påsarna med trassliga nystan av olika plastrester, kvarglömda förpackningar och annat bråte som lämnats eller spolats i land från havet. De hittar också många glasbitar som vi samlar i en upphittad glasflaska. När vi kommer hem pratar vi om det absurda i att barnen plockar upp skräp som så uppenbart lämnats kvar av vuxna. Vi konstaterar också att glasbitarna blir som ett litet konstverk i flaskan och en påminnelse om barnens gärning. Sedan den dagen samlar barnen alltid glaset från våra skräpplockningar i burkar och nu säljer vi burkarna i Överkstan för valfritt belopp (minst 200 kr/burk). Hela summan går oavkortat till Världsnaturfondens projekt Rädda Östersjön och vi vuxna får chansen att betala tillbaka för den nedskräpning vi ligger bakom. Det går självklart bra att skänka pengar till insamlingen även utan att köpa en burk. Tack för att du hjälper barnen att Rädda Östersjön!

2020-11-03 2021-12-31

Överkstan