Jörgen Karlsson Stenkullen Rädda haven

Rädda haven.

I samband med min 60-årsdag drar jag i gång denna insamling till förmån för WWF:s arbete med att Rädda haven. Haven producerar ungefär hälften av allt syre på planeten! Att haven mår bra är helt avgörande för vår hälsa, matförsörjning och för miljontals jobb i världen – ja för hela mänsklighetens framtid. Det är också med stor sorg man ser hur hajar fiskas upp och där man med berått mod kapar fenorna på dom för att sedan slänga tillbaka dom i havet till en plågsam död. Bara för att människor vill äta hajfenssoppa. Eller hur utsläppen av växthusgaser gör så att haven blir varmare och som leder till korall död. Har man en gång på något sätt upplevt korallrevens marina liv så inser man att dom måste räddas till varje pris. Världens skulle bli oerhört mycket fattigare utan dom. Att jag just valde WWF:s ”rädda haven” beror på att dom gör ett oerhört viktigt jobb för att få till en förändring och vända pendeln, vilket fortfarande är möjligt. Genom att ekonomiskt stödja detta arbete så bidrar vi till att göra skillnad för mänskligheten, haven och dess invånare. Tillsammans kan vi göra skillnad!

2019-01-20 2019-03-01

Jörgen Karlsson