Ditt Lån Stockholm Rädda haven

Ditt Lån startar insamling för att rädda haven

Vi på Ditt lån startar nu en insamling med WWF. För varje ny kund som inkommer via denna kampanj så kommer vi att ge ett bidrag med upp till 3000kr per beviljat lån. Läs mer och ansök om att låna pengar på: https://xn--dittln-mua.se/ Ditt lån jämför bankernas räntor och skapar bästa möjliga förutsättningar för att du ska kunna få den lägsta räntan med minst avgifter för att få det mest kostnadseffektiva lånet. Vi jämför bolån samt blancolån upp till 600 000kr, utifrån den ersättning vi får av bankerna kan vi därmed vara med och bidra tillbaka till samhället. Om bolån: "Låneräntor och bolån I Sverige finns det ett tak för hur mycket pengar du får låna i samband med att du ska investera i en ny bostad. Sedan 2010 är taket för bolån max 85% av den totala kostnaden. Det vill säga, om du är intresserad av att köpa en bostadsrätt för 2 miljoner kronor kan du ta ett lån på max 1,7 miljoner kronor. Resten av summan måste du kunna betala själv. I vissa fall kan du få ett lån som täcker mer än 85%, men det är inte ofta. Ett bolån är således ett lån som du tar med din bostad som säkerhet. Med det menas att du ansöker om pengar för att kunna köpa en bostad eller en tomt. Bolånet skiljer sig från ett så kallat blancolån som du kan söka för andra ändamål också och där låneförmedlaren inte kan kräva en säkerhet på samma sätt som vid bolån. Ett blancolån kan också användas om du behöver finansiera mer än 85% av din bostad. Dock har blancolån ofta mycket högre ränta än exempelvis ett bolån. Bolån med låg ränta I stora drag kan du räkna med att få ett bolån med låg ränta om du antingen söker om ett litet lån och/eller har goda förutsättningar för att betala tillbaka ditt bolån. Det bankerna oftast undersöker när du prövas som låntagare är huruvida din inkomst kommer att täcka alla månadskostnader. I vissa fall också årskostnader. Samt hur mycket pengar du har ansökt om att få låna och hur ditt sparade kapital ser ut. Inom många yrken kan det vara svårt att få ett lån med låg ränta baserat på din månadsinkomst, men det finns andra alternativ också. Exempelvis om du kan uppvisa ett större sparat kapital, en säkerhet av något slag till exempel ytterligare fastigheter såsom sommarhus och liknande. En annan viktig aspekt att ta med i beräkningen är om lånet är fast eller rörligt. Om du vill öka dina möjligheter att få ett bolån med så låg ränta som möjligt är det rörliga alternativet bäst. Dessutom bör du inte ha några andra större lån eller väldigt många mindre lån."

2019-04-30 2025-05-30

Ditt Lån