LONG STORY SHORT Västra Frölunda Rädda haven

RÄDDA HAVEN!

Att vara nära havet har alltid gett mig energi, styrka och lugn och våra hav är så oerhört viktiga för oss människor på så många sätt. Inte bara för rekreation och för fiskenäringen, de är essentiella för kampen mot klimatförändringarna. Världshaven absorberar och binder lika mycket kol som den globala transportsektorn släpper ut under ett år. Jordens yta består till tre fjärdedelar av hav och producerar mer än hälften av allt syre i atmosfären. Utan haven överlever vi inte! Trots detta förstör vi våra hav genom nedskräpning, utsläpp av miljögifter, överfiske, övergödning och den ökade sjöfarten. Därför kommer jag under 2019 att skänka 10% av all försäljning av "SJÖGÅNG" till Världsnaturfonden WWF:s arbete för att Rädda haven. Jag har valt WWF framför andra välgörenhetsorganisationer eftersom endast 10% av alla bidrag går till administration vilket gör att väldigt mycket pengar går till det faktiska arbetet som verkligen kan göra skillnad. WWF arbetar för att skydda havens enastående och viktiga ekosystem och arter från hot som överfiske, nedskräpning, klimatförändringar och föroreningar. Vi behöver hjälpas åt för att rädda våra fantastiska hav; att rädda haven är ingen kostnad utan en investering!

2019-06-22 2020-12-31

LONG STORY SHORT