Minds Unlimited Stockholm Rädda haven

Insamling för WWF

Vi startar upp vår egna insamling i samarbete med WWF, var med och bidra och dela i sociala medier. Om oss: Mindfulnessbaserad emotionell intelligens Mind Unlimited erbjuder utbildningar och digitala tjänster inom meditation och mindfulness. Personer i professionellt krävande roller kan dra nytta av att utveckla sin emotionella intelligens och ta till sig fördelar av detta i sitt arbete. Läs gärna mer på https://www.mindsunlimited.se Att arbeta som chef eller ledare i dagens samhälle kan vara minst sagt utmanande. En ansvarsfull roll kan sätta stor press på vem som helst, oavsett hur utbildad eller tränad personen i fråga är för sitt arbete. I ett företag driver man ofta flera projekt samtidigt. Vi är alltid uppkopplade och förväntas vara ständigt närvarande. Förmågan att ta in information och stanna upp i våra tankar och handlingar har aldrig varit av större betydelse. Ur ett organisationsperspektiv är det viktigt att ledare klarar av att arbeta i ett brett spektrum med fokus på allt ifrån att skapa förändringsvilja, se till att utvecklingen inte hämnas, attrahera och behålla personal genom en välmående arbetsplats och optimera nyrekrytering. Mindfulness är kopplat till fokus och kan lära oss att prioritera bättre i både arbetslivet och privatlivet. I en arbetsroll, inte minst som chef, krävs det inte sällan att finna balansen mellan olika faktorer. Minds Unlimited vill stärka ledarskapet med nya förmågor och tillgå verktyg för att uppnå effekter som att attrahera rätt talanger, skapa engagemang och höja kreativiteten på arbetsplatsen, se förändringar som något positivt och inte minst, sänka stressnivån. Minds Unlimited kan genom konkreta och professionella kurser och utbildningar, för ledare och dess medarbetare, lära ut hur mindfulness kan leda till bättre samarbete och beslutsfattning. Genom att förstå sina egna känslor har en person större möjlighet att vara autentisk mot såväl sig själv som andra personer i sin närhet. Utbildningarna med Minds Unlimited är till för att ge positiv påverkan på såväl individer i ett företag, som i teambuilding syfte. De interna ledarutbildningarna är baserade på hjärnforskning och är lärarledda i grupp eller individuellt. I sin tur kan ledare sprida vidare kunskapen till medarbetare och använda sina nyfunna tips för att förhoppningsvis förbättra hela sin arbetsplats. De anpassade medarbetarutbildningarna kan även komma att skapa en förbättrad och mer välmående arbetsplats. Kurserna hålls av erfarna kursledare med både erfarenhet av arbete i ledande befattningar och utbildning inom mindfulnessbaserad emotionell intelligens. Vi lever i en värld med ständiga förändringar och det är av vikt att företagsledare lär sig utveckla och anpassa sina ledaregenskaper. Detta för att kunna ta sig an komplicerade beslut utan att förlora dyrbar tid för sitt strategiska arbete. Träna emotionell intelligens genom föreläsningar och workshops som lär er leda er själva och andra. Bygg vidare och utveckla ert företag från insidan med ökad självmedvetenhet och gruppmedvetenhet. Minds Unlimited hjälper till att skapa en förbättrad balans och harmoni på arbetsplatsen.

2019-08-20 2099-09-19

Minds Unlimited