Team Harmony och Infinity Kungälv Rädda haven

Save the Ocean

Vi är två lag från en en konståkningsförening med inriktning på synkro. Vi har startat en insamling där vi framförallt samlar in pengar genom att sälja egentillverkade fina armband. Vi vet att om vi alla hjälps åt kan vi göra skillnad! Det ena laget Team Harmony har t.o.m valt att ha detta aktuella ämne som sitt tema på isen i årets tävlingsprogram som visas upp både nationellt på t.ex. SM men även på två stycken internationella tävlingar. Nedan kan ni läsa mer om detta. Med hänsyn till den ohållbara klimatsituationen kan vi inte längre stå och titta på. Vi har därför valt att gå ifrån vårt ursprungstema och nu bidra till att uppmärksamma rådande klimatförändringar genom vårt program SAVE THE OCEAN 🌊💚💙 Med vårt program vill vi visa vårt engagemang för en hållbar värld. Vi vill att våra barn, barnbarn och barnbarnsbarn också skall kunna få leva på denna planet. Här kommer storyn som speglar vårt nya program🌊 Jorden brinner och världens befolkning bara fortsätter att leva utan att tänka sig för. Vi värnar inte om vår fina planet utan lever som om det inte fanns en morgondag. Men vi unga börjar inse hur allvarlig situationen är, och vi blir arga av att vuxna inte tidigare tagit sitt ansvar. Havet är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta leva på den här planeten. Vi behöver göra något NU, havet betyder allt för oss. Det räcker, vi drar gränsen här och nu.

2020-02-05 2021-04-30

Team Harmony och Infinity