Västgöta Nation Lund Rädda regnskogen

Hjälp oss hjälpa vecka på Västgöta Nation

Hjälp oss hjälpa vecka på Västgöta Nation Våra regnskogar brukar beskrivas som “jordens lungor”, där Amazonas är den största och mest viktiga. Men Amazonas står i brand, och har svårt att andas. Under bara augusti upptäcktes över 30 000 bränder i skogsområdet. Det hotar inte bara koldioxidutsläppen och därmed hela jordens klimat, utan även den biologiska mångfalden och de urinvånarna som bor i Amazonas. Amazonas behöver vår hjälp, och det snabbt. Vi på Västgöta Nation vill gärna hjälpa till, och vi behöver din hjälp för att hjälpa Amazonas regnskog! Hjälp oss hjälpa att motverka bränderna genom att: - Besöka våra matutskott Under v. 46 går våra matintäkter till bränderna i Amazonas. Därför gäller ej matbiljetter under våra ordinarie matutskott v. 46. Ät god mat och rädda regnskogen samtidigt. - Skänk till vår insamling till förmån för regnskogarna via våra utskott. Under alla våra utskott under v. 46 och v. 47 kan man skänka pengar till vår insamling för regnskogarna vid sitt köp via kassan. - Skänk till vår insamling till förmån för regnskogarnarna online. Alla pengar som skänks går oavkortat till WWFs arbete för att motverka bränderna.

Mål: 100 kr
2020-10-28 2020-12-10