Sofia Hansson lund Stöd WWFs arbete

Sofias insamling

Öppet brev till Sofia Hansson Sofia, kära vän Detta brev är skrivet av dina vänner som vill ge vidare. Vi har under ett par års tid lyssnat och diskuterat, ifrågasatt och häpnats över dig och ditt engagemang i människor- och djurs rätt samt miljön. Vi har sett din glädje när du kommer från kompisgrupper för ensamkommande flyktingbarn. Vi har sett din glöd när du pratar om din uppsats i sophantering. Vi har upplevt den vrede som sipprar fram när du hör talas om kvinnor som behandlas dåligt i Indien. Vi har sett dina tårar när du inser att världens orättvisor är så ofantligt stora och du i jämförelse så liten och maktlös. Framförallt Sofia, så har vi imponerats av dig, inspirerats. Du har gett oss kunskap, intresse och nya perspektiv. Du har gett oss insikter och nyanserat våra utsikter. Du har gjort allt i din makt för att få oss mer upplysta. Och vi vill säga; att vi är med. Vi står bakom dig och gör allt vi kan för att hindra de där tårarna. Vi vill visa att vi står med dig, bakom dig, vi vill göra dig större, så att världens orättvisor blir något mindre, mer greppbart och mer lättpåverkat. En insamling har startats i ditt namn via Världsnaturfonden och vi har bett så många vi kan att donera, att bidra, att dela och att uppmärksamma denna insamling. Vi vill visa att du inte är ensam mot det stora och ogreppbara – dina vänner står med dig, och många andra också. Tillsammans, och med dig som förebild, vill vi göra världen lite bättre. Gratulerar på 25-årsdagen! Dina vänner

2015-07-06 2015-12-31

Sofia Hansson