CamToGo.se Katrineholm Stöd WWFs arbete

CamToGo´s WWF stöd

Vi vill vara med och slå ett slag för dom vilda djuren och den härliga naturen. Tyvärr håller vi människor på att förstöra den och börjar inte vi tänka oss för kommer vi snart bara kunna se detta på museum och liknande och inte få uppleva detta där det hör hemma. Vi väljer att stödja just detta då vi tycker om att uppleva detta i verkligheten där det ska upplevas och vi vill att det ska finnas kvar även för våra barn och deras barn att få uppleva. Många av filmerna som filmats med dom produkter som vi säljer och som vi har möjlighet att dela med oss av kommer t.ex från det härliga undervattenlivet. Visste du t.ex att för 100 år sedan fanns det ca 100 000 vilda tigrar. Men tack vare hänsynslös jakt har det lätt till att det idag bara finns cirka 3 200 vilda tigrar kvar! Eller visste du att som vi beter oss idag, så inom ca 25år finns risken att vi inte har något undervattenliv kvar på grund av Överfiske, nedskräpning, utvinning av olja, gas och mineraler, sjöfart, klimatförändringar och försurning, detta är bara några av anledningarna. Afrikas bergsgorillor är akut utrotningshotade. Det finns idag endast 880 individer kvar i regnskogarna i gränsområdet mellan Rwanda, Kongo och Uganda. Självklart går allt du bidrar med direkt till WWF. Men Vad gör WWF(Världsnaturfonden), och vad använder dom ditt bidrag till? Världsnaturfonden WWF arbetar världen över för att bevara unika ekosystem, regnskogar och marina miljöer. Med ditt stöd kan dom fortsätta genomföra projekt för att försäkra oss att hotade arter som tigrar, pandor och gorillor inte går förlorade. Med din gåva bidrar du också till ett ansvarsfullt och hållbart fiske, skogsbruk och jordbruk för att ta hand om de ekosystem där både växter, djur och människor ingår. Så hjälp oss du med. Lite gör mycket! Du kan hjälpa genom att köpa våran WWF t-shirt eller ge en gåva direkt till våran insamling här. Det här räcker din gåva till *50 kronor Ett första hjälpen-paket till en parkvakt. *100 kronor En regnjacka att använda vid patrullering. *200 kronor Mat och förnödenheter för 10 dagars patrullering för en parkvakt. *500 kronor Tält, sovsäck och ryggsäck till en parkvakt. *800 kronor En GPS som ger möjlighet till satellitnavigering. *1 000 kronor En månadslön för en parkvakt. *1 500 kronor Två kamerafällor, för räkning och övervakning av vilda djur. *2 000 kronor En spårhund till en parkvakt. *2 500 kronor En månadslön, kläder och utrustning för en parkvakt, samt mat för 10 dagars patrullering. *3000 kr Provtagning i svensk älv under en heldag. *3 500 kr Märkning av havsörn under en heldag. *5 000 kr Märkning av fjällräv under en heldag. Det är vårt gemensamma ansvar att jordens fantastiska mångfald får leva vidare och det är bara i samarbete med andra som vi kan göra riktig nytta. Med ditt bidrag blir WWFs arbete ännu mer framgångsrikt.

2015-07-14 2015-08-14

CamToGo.se