Jordens skola Norrtälje Stöd WWFs arbete

Jordens skola springer för miljön!

På Jordens skola arbetar eleverna kontinuerligt med hållbar utveckling och att tänka på de avtryck vi lämnar på vår Jord. Vi har nu startat vårt arbete mot att kunna kalla oss för en Grön Flagg certifierad skola. Arbetet med hållbar utveckling börjar med barn och unga. Även om du hört det flera gånger förut så är det ju faktiskt de som ska ta över världen en dag. Och den dagen är mycket närmare än den känns. På Jordens skola springer vi varje år vår egen skoljogg, Världsjoggen. Vi springer också för att rädda vår planet! Visste du att vi redan nu förbrukat Jordens resurser för detta år? Vår planet går minus för varje dag. Därför får alla som vill skänka en frivillig springpeng till ett miljömål som eleverna röstat fram. I år valde eleverna att stötta världsnaturfondens viktiga arbete. Vi hoppas att så många som möjligt vill stödja oss i vårt arbete! Vänligen, alla elever och all personal på Jordens skola i Norrtälje

2017-09-18 2017-12-31

Jordens skola