Hemfakta Stockholm Stoppa utrotningen

Hemfakta till stöd för WWF Världsnaturfonden

Att samla in pengar till olika välgörande ändamål är något vi har gjort sedan långt tillbaka i tiden, och kan dateras tillbaka till 1300-talet. Munkar har daterat i handböcker den metod som hjälporganisationer vanligen tog till som marknadsföring: storytelling. Teknologins otroligt snabba utveckling har fört individer närmre varandra, där internet ständigt påverkar våra liv och relationer. Idag ser vi ett skifte i hur ideella organisationer som tidigare förlitat sig på traditionella metoder för insamling av donationer, numera går över till att låta individer själva starta insamlingar på nätet. Företagsinsamlingar på nätet har blivit ett vanligt sätt för olika företag att engagera sig. Hemfakta.se är ett exempel på ett av de många svenska företag som hoppar på trenden med att starta företagsinsamlingar. Trenden med insamlingar sprider sig till allt fler fonder och ideella organisationer. Detta sätt att samla in på har fått stor effekt – och väntas öka ännu mer i framtiden. Världsnaturfonden WWF var tidiga att anammat denna växande trend och har under de senaste tre åren gått från traditionella insamlingar till att lägga större fokus på insamlingar på nätet. Numera kan WWF erbjuda en tjänst där privatpersoner smidigt kan göra en egen insamling med egna aktiviteter och där de insamlade pengarna går till välgörenhetsprojekt som stöttas av WWF. Denna typ av insamlingar har fått en stor effekt då den når ut till en bredare målgrupp. En egen insamling är enkel att dela till vänner och kollegor i sociala medier samt via mail. Världsnaturfonden WWF kämpar med att bevara unika ekosystem och för att skydda de mest hotade arterna på vår planet. Världsnaturfonden WWF grundades i England 1961, och har funnits i Sverige sedan 1971. Jämförelsesidan https://hemfakta.se inleder ett samarbete med WWF där målet är att nå ut till fler individer och för att kämpa för planeten. Hemfakta har fokus på att testa och jämföra olika konsumentprodukter med syfte att vägleda konsumenter inför köp.

2020-08-22 2099-09-21

Hemfakta