Nicole Stengård Tamm Göteborg Stoppa utrotningen

I don't know about you but I'm feeling 22

Det har blivit dags för mig att fylla 22! Med det så vill jag i år uppmuntra nära och kära att skänka pengar till WWF för att stödja deras arbete i att skapa biologisk mångfald. Utan det kan vi säga hejdå till vår livsstandard idag. Utan alla olika arter kommer våra ekosystem rubbas och vi kommer inte kunna ta del av samma mat, miljö och artrikedom som ju är en del av de jord vi lever på idag. Jag vill ändå tro att det går att skapa förändring även med små medel. Många bäckar små. Stort tack för ditt bidrag, jag uppskattar det mycket! ————————————————————————————— "Runt hela planeten dör djur och växter i en extrem fart. Läget är akut. På mindre än 50 år har världens vilda bestånd av ryggradsdjur i snitt minskat med ofattbara 68 procent*. När arter försvinner, och känsliga ekosystem rubbas, drabbas också vi människor – även vår existens är beroende av den biologiska mångfalden och vad den ger oss i form av syre, rent vatten och mat. Och vårt sätt att leva är orsaken. Men vi människor är också lösningen! WWF arbetar dygnet runt i över 100 länder med konkreta åtgärder som till exempel att öka skyddet av land och hav, stoppa avskogningen och den brutala tjuvjakten samt minska klimatpåverkningar. *Visar undersökningar av 20.811 populationer av 4.391 undersökta arter av vilda ryggradsdjur, mellan 1970 och 2016. Källa: Living Planet Report 2020."

2020-10-05 2020-10-31

Nicole Stengård Tamm