Jonna Ek Hägersten Rädda svensk natur

Luddes insamling till svensk natur

När min son Ludvig ville ge de pengar han fick i 6-årspresent till att hjälpa de rödlistade djuren i Sverige, väcktes denna idé. Flera av de arter i djur och natur som jag stötte på regelbundet när jag var liten, är arter som han aldrig sett (och tro mig - vi letar JÄMT😄). Han såg sin första vilda groda nu i år, har aldrig sett en igelkott, en orm eller en grävling och drömmer om att nångång få se en uggla i det vilda. Han är den största djur- och naturvän jag vet och vi skulle båda bli väldigt glada om ni ville ge en liten gåva i hans insamling till WWFs arbete i att hjälpa den svenska naturen och bevara dess hotade arter, så att våra barn också kan ta del av den fina natur vi fick uppleva när vi var små. Tack på förhand!🥰 🍃🍁🐸🌲🐇🦋🌸🐚🦔🦐🌳🦅 Visste ni förresten att dessa djur är rödlistade? 🦔Igelkott 🦇Fladdermöss (flera arter) 🦉Uggla (sex arter) 🐇Skogshare 🐦Kråka, fiskmås, skrattmås, trut 🐸 Grodor/paddor (fem arter) 🦅 Havsörn 🦊Fjällräv 🦦Utter

2020-09-02 2020-10-02

Jonna Ek