Katarina Rosander Bollebygd Rädda svensk natur

Till minne av Katarina Rosander

Den 15 Januari 2021 gick Kattis ..... vår mamma, syster, mormor och vän bort efter en kort tids sjukdom. Kattis var en vacker själ som värnade om allt liv. Vi är många som sörjer henne - familj, släkt och vänner. Därför har vi startat en insamling på WWF för att hedra hennes minne. Skänk en valfri summa som kommer att gå till - Rädda svensk natur eftersom Djur och natur var något som låg Kattis varmt om hjärtat. Vår sorg visar att personen verkligen betydde något i våra liv, gjorde avtryck och lämnade ett tomrum. Astrid Lindgren skildrade detta på sitt sätt i boken Ronja. Efter att Skalle-Per dött utropade Ronjas pappa: ”Han har funnits jämt! Och nu finns han inte!” Då sa Lovis: ”Mattis, du vet att ingen får finnas jämt. Vi föds och vi dör, så har det ju alltid varit, vad jämrar du om?” ”Men han fattas mej”, skrek Mattis. ”Han fattas mej så det skär i bröstet!” Du fattas mig mamma - Du fattas mig så det skär i bröstet

2021-02-12 2021-04-01

Katarina Rosander