Adam Rääf & Edvin Edde Sverige Rädda svensk natur

Sverigetur på två hjul, för att rädda svensk natur

På två veckor kommer vi cykla genom Sverige! Från Riksgränsen i norr till Smygehuk i söder, sammanlagt 2089 kilometer. Vill du hjälpa oss att trampa framåt? Skänk en summa till vår insamling så vi kan överträffa vårat mål på 25 kronor/kilometer! Insamlingen är till stöd för WWF för att rädda svensk natur. Dela vår insamling till alla ni känner och följ oss på Facebook och Instagram (@raeaef och @eddedde). Vi kommer behöva allt pepp vi kan få! Den svenska naturen bjuder oss på en enorm artrikedom, unika upplevelser och ett viktigt skydd mot många av klimatförändringarnas konsekvenser. Vi behöver naturen för att må bra, men nu behöver naturen oss. Vi vill se våra skogar, våra fjäll, våra naturbetesmarker, våra havsområden och alla våra strömmande vatten bli friska livsmiljöer för en rikedom av djur och växter. Vår natur står inför allvarliga hot, som ohållbart skogsbruk, övergödning och förlust av arter. På kort tid har antalet hotade arter i Sverige ökat – idag är var tionde art hotad. Alla kan göra något - hjälp oss att rädda svensk natur!

2021-05-18 2021-06-09

Adam Rääf & Edvin Edde