Nature's Best Sweden Västervik Rädda svensk natur

Hjälp till att skydda svensk natur!

Vår natur är en av de viktigaste tillgångarna för turism i Sverige, därför vill vi på Nature’s Best Sweden med denna insamling hjälpa WWF i arbetet att rädda våra hotade arter och bevara den biologiska mångfalden. Så att vi fortsatt kan njuta av våra skogar och sjöar i vår närhet som i sin tur bidrar med sysselsättning och intäkter. Nature’s Best Sweden är en kvalitetsmärkning för arrangörer som bedriver ekoturism; ett ansvarsfullt resande som hjälper till att skydda naturmiljöer och stödjer lokalbefolkningens välbefinnande. Nature’s Best Sweden drivs av Ekoturismföreningen i samarbete med utvalda partners. För att kvala in och få märkningen måste arrangörerna uppfylla våra sex grundprinciper: · Respektera resmålets begränsningar – minsta möjliga slitage på natur och kultur · Gynna den lokala ekonomin. · Miljöanpassa hela verksamheten. · Bidra aktivt till natur- och kulturskydd. · Satsa på upptäckarglädje, kunskap och respekt. · Kvalitet och trygghet på resan. Vi är tacksamma för alla bidrag, stora som små. Tillsammans kan vi göra skillnad, bevara vår natur och säkra vår framtid! Gör hållbara val genom att semestra på hemmaplan och minska på onödiga transporter, hitta din närmsta ekoturism upplevelse på vår webb. Vi har godkända arrangörer från norr till söder, ditt nästa äventyr finns kanske runt hörnet? Besök vår webb för att läsa mer https://naturesbestsweden.com/sv Foto: Staffan Widstrand

2017-10-31 2018-04-30

Nature's Best Sweden