Västgöta Nation Lund Rädda tigern

Tigervecka på Västgöta Nation

Tigervecka på Västgöta Nation v.48! Tigern är stark hotad. Tigern är den största medlemmen i kattfamiljen. Tidigare kunde man hitta tigrar ända från Turkiet i väst till Ryssland i öst, men idag finns de bara kvar i ett tiotal länder i Asien. Antalet vilda tigrar har minskat dramatiskt under 1900-talet. I dag återstår endast 3900. På Västgöta Nation har aktiva länge kallats för tigrar och tigern ligger oss därför varmt om hjärtat. Tigrarna på Västgöta Nation vill nu hjälpa världens tigrar men behöver din hjälp! Hjälp VG tigrarna hjälpa tigrarna genom att: - Besöka våra matutskott Under v. 47 går våra matintäkter till tigarna. Därför gäller ej matbiljetter under våra ordinarie matutskott v. 47. Ät god mat och rädda tigern samtidigt. - Skänk till vår insamling till förmån för tigern Under alla våra utskott under v. 47 och v. 48 kan man skänka pengar till vår insamling för tigern vid sitt köp via kassan eller via vår insamlig Tigervecka på Västgöta Nation på WWFs hemsida. Alla pengar som skänks går oavkortat till WWFs arbete för tigrarna.

Mål: 100 kr
2019-11-18 2019-12-10