Insamlat belopp: {{dynamicProperties.raisedAmount | number:0}} kr

Mål: 1 000 000 kr

Läget är mycket allvarligt. Fler Världshjältar behövs för att stoppa utrotningen!

Fem gånger tidigare har vår planet drabbats av massutdöenden. Det senaste var när dinosaurierna försvann. Den händelsen, för 65 miljoner år sedan, har de flesta hört talas om – men få känner till den katastrof som pågår runt om oss just nu. Vi står inför en massutrotning!

Runt hela planeten dör djur och växter i en extrem fart. Förstörda livsmiljöer, tjuvjakt och rovfiske, föroreningar och klimatförändringar har gjort så att antalet vilda ryggradsdjur minskat i snitt med 60 procent* på mindre än 50 år. Läget är mycket allvarligt. När arter försvinner, och känsliga ekosystem rubbas, drabbas också vi människor – även vår existens är beroende av den biologiska mångfalden och vad den ger oss i form av syre, rent vatten och mat.

Det är vi själva, och vårt sätt att leva och konsumera, som orsakat problemen. Just därför är Therése Lindgren, Clara Lidström, Therese Zätterqvist och fler engagerade personer med och bidrar till att lösa dem. Tillsammans har vi startat den här insamlingen med målet att nå en miljon kronor till WWFs arbete med att stoppa utrotningen av hotade vilda djur, både här hemma i Sverige och i världen. Det är insatser som också hjälper till att bevara den biologiska mångfalden, minska klimatförändringar och stoppa tjuvjakten.

Var med och bidra du också – till en bättre framtid för oss själva och för världens vilda djur och växter. En enkel sak du kan göra redan idag är att skänka en gåva till insamlingen. Ingen summa du kan avvara är för liten! 💓

Gör så här för att hjälpa till 💪

✅ Bidra med en gåva, liten som stor – allt räknas!

✅ Dela den här sidan och sprid kunskapen vidare till alla du känner via sociala kanaler och mejl.

✅ Planeten behöver fler Världshjältar – bli en du också! Som Världshjälte gör du en viktig insats för alla de som inte själva kan göra sina röster hörda. Du värnar om världens hållbarhet och framtid genom att aktivt bidra till att stoppa utrotningen och främja vår planets biologiska mångfald. Du hjälper till att sprida kunskap och samlar in pengar till ett mycket viktigt ändamål.

Gör så här för att bli en Världshjälte ⭐

🌍 Dela WWFs kampanjmaterial på dina sociala kanaler.

🌍 Tagga @wwfvarldshjaltar, #världshjältar

Bli nominerad till Världshjälte 👏

Genom att tagga #världshjältar och @wwfvarldshjaltar har du själv chansen att bli nominerad till Världshjälte. Världshjältarna tillsammans med WWF nominerar nya Världshjältar varje fredag här på insamlingssidan. Du får också en egen insamling tillsammans med Världshjältarna!

Målet är att vi ska få fler Världshjältar. Människor som engagerar sig och värnar om planetens biologiska mångfald samt hjälper till att samla in pengar till detta viktiga ändamål.

Vårt sätt att leva är orsaken till den snabba förlusten av biologisk mångfald, men vi är också lösningen. Tillsammans kan vi göra skillnad. Varmt tack för din gåva!

NYA VÄRLDSHJÄLTAR⭐

TIPSA OSS 💌

Har du ett hett tips på en engagerad person som du tycker borde bli en Världshjälte? Eller har du frågor? Du är varmt välkommen att kontakta varldshjaltar@wwf.se

*Living Planet Report 2018