Emil & Daniel Norberg Sverige Världshjältar

Världshjältar

LÄGET ÄR MYCKET ALLVARLIGT. FLER VÄRLDSHJÄLTAR BEHÖVS FÖR ATT #STOPPAUTROTNINGEN På mindre än 50 år har antalet däggdjur, fiskar, fåglar, groddjur och reptiler på jorden minskat i snitt med 60 procent! Och vårt sätt att leva är orsaken. Men vi människor är också lösningen. Och för att leva här på jorden är vi helt beroende av en stor biologisk mångfald. Vi har valt att engagera oss för havssköldpaddan eftersom vi har ett stort engagemang kring nedskräpning i haven och i naturen. Tidigare i år hade vi förmånen att få snorkla bland vilda havssköldpaddor i Indonesien och kunde på nära håll se de mäktiga djuren, hur korallreven skadats och de “sköldpaddsdagis” som byggts upp för att rädda de hotade men viktiga djuren. Dessvärre såg vi också skräpet och baksidorna av turismen och på grund av detta är vi bland de sista generationerna som kommer att få se dessa djur i havet om inget görs! Så gör som vi: stöd WWF och hjälp oss rädda haven och havssköldpaddorna! Häng med!!🐢 VI ÄR MED OCH RÄDDAR VÄRLDEN. GÖR DET DU MED! 💪 ✅ Stöd insamlingen – swisha en gåva, liten som stor – allt räknas! ✅ Dela den här sidan och sprid kunskapen vidare till alla du känner via sociala kanaler och mejl. ✅ Planeten behöver fler Världshjältar – bli en du också genom att dela WWFs kampanjmaterial: wwf.se/kampanjmaterial ✅ Tagga: @wwfvarldshjaltar, #världshjältar BLI NOMINERAD TILL VÄRLDSHJÄLTE 👏 Genom att tagga @wwfvarldshjaltar och #världshjältar har du själv chansen att bli nominerad till Världshjälte. WWF berättar varje fredag vem som vinner den prestigefyllda titeln. Du får även en egen insamlingssida tillsammans med oss Världshjältar! Målet är att vi ska få fler Världshjältar. Människor som engagerar sig och värnar om planetens biologiska mångfald samt hjälper till att samla in pengar till detta viktiga ändamål. Tillsammans kan vi göra skillnad. Varmt tack för att du är med och bidrar! 💓 Kramar från oss! Emil & Daniel🐢🐢🐢

2018-12-13 2019-02-28

Emil & Daniel Norberg