Emma Buxbaum Sverige Världshjältar

Världshjältar

LÄGET ÄR MYCKET ALLVARLIGT. FLER VÄRLDSHJÄLTAR BEHÖVS FÖR ATT #STOPPAUTROTNINGEN På mindre än 50 år har antalet däggdjur, fiskar, fåglar, groddjur och reptiler på jorden minskat i snitt med 60 procent. Kortare tid än en människas livstid. Och vårt sätt att leva är orsaken. Men vi människor är också lösningen. Och för att leva här på jorden är vi helt beroende av en stor biologisk mångfald. Tigrar är sådana fantastiska och vackra djur, men nu finns det inte många kvar. Från att ha funnits runtom i världen - från Turkiet i väst till Ryssland i öst. Det har nu skett en otrolig minskning från 100 000tals tigrar i Asien till mindre än 4000 !! Orsakerna är många: illegal jakt med till exempel gömda snaror, handel med tigerdelar som symboler för status, krympande livsmiljöer för tigrarna och deras bytesdjur och nu även inom orientalisk medicin. VI ÄR MED OCH RÄDDAR VÄRLDEN. GÖR DET DU MED! 💪 ✅ Stöd insamlingen – swisha en gåva, liten som stor – allt räknas! ✅ Dela den här sidan och sprid kunskapen vidare till alla du känner via sociala kanaler och mejl. ✅ Planeten behöver fler Världshjältar – bli en du också genom att dela WWFs kampanjmaterial: wwf.se/kampanjmaterial på dina kanaler ✅ Tagga: @wwfvarldshjaltar, #varldshjaltar BLI NOMINERAD TILL VÄRLDSHJÄLTE 👏 Genom att tagga @wwfvarldshjaltar och #världshjältar har du själv chansen att bli nominerad till Världshjälte. WWF berättar varje fredag vem som vinner den prestigefyllda titeln. Du får även en egen insamlingssida tillsammans med oss Världshjältar! Genom att stödja denna insamling och WWF’s arbete bidrar du till att fler parkvakter utbildas och utrustas. Den illegala handeln om tigerdelar bekämpas och du hjälper också till att skapa tigerreservat där de kan jaga och leva fritt! Målet är att vi ska få fler Världshjältar. Människor som engagerar sig och värnar om planetens biologiska mångfald samt hjälper till att samla in pengar till detta viktiga ändamål. Tillsammans kan vi göra skillnad. Varmt tack för att du är med och bidrar! 💓 Kram, Emma🐯

2018-12-19 2019-02-28

Emma Buxbaum