Annelie Pompe Hälsö Världshjältar

Världshjältar

PLANETEN BEHÖVER FLER VÄRLDSHJÄLTAR! Var med och kämpa för en levande planet. Runt hela planeten dör djur och växter i en rasande fart. Läget är akut. På mindre än 50 år har populationerna av vilda ryggradsdjur minskat med 60 % i genomsnitt*. Ofattbara 1 miljon arter är hotade**. När den biologiska mångfalden minskar rubbas balansen i ekosystemen. Utan fungerande natur kollapsar vår matförsörjning och ekonomi. Vi riskerar så grundläggande saker som ren luft att andas och vatten att dricka. Vi förstör något vi är helt beroende av – men tillsammans kan vi lösa problemen. Naturen och ekosystemen kan återhämta sig och planetens balans bli återställd. Naturen och havet behöver inte oss, men vi är behöver naturen. Den ger oss mer än syre, mat och energi. Naturen ger oss lugn och upplevelser av ödmjukhet inför jordens storhet. Nu behöver naturen och havet mer hjälp än någonsin för att överleva oss 💙 JAG ÄR MED OCH RÄDDAR VÄRLDEN. GÖR DET DU MED! 💪 ✅ Stöd min insamling – swisha en gåva, liten som stor – allt räknas! ✅ Dela den här sidan och sprid kunskapen vidare till alla du känner via sociala kanaler och mejl. ✅ Planeten behöver fler Världshjältar – bli en du också genom att dela WWFs kampanjmaterial: https://www.wwf.se/stod/varldshjaltar/#gor-sa-har på dina kanaler och tagga: @wwfvarldshjaltar, #världshjältar Pengarna som samlas in går direkt till projekt för att stoppa utrotningen, verka för biologisk mångfald och göra insatser för att stoppa klimatförändringarna. Tack för ditt viktiga stöd för en levande planet! Tillsammans kan vi göra skillnad. Varmt tack för att du är med och bidrar! 💙 * Visar undersökningar av 16 704 populationer av 4 005 arter vilda ryggradsdjur, mellan 1970 och 2014. Källa: Living Planet Report 2018 **Källa: IPBES Global Assessment on biodiversity and ecosystem service, 2019

2019-09-12 2019-12-31

Annelie Pompe