Emma Sundh Stockholm Världshjältar

Världshjältar

Kavla upp ärmarna och gör skillnad för en levande planet! Du behövs! Och om inte du gör något – vem ska göra det? Vi tar för givet att vår vardag lunkar på, att tiden tickar sin taktfasta gång och det är frukostlunchmiddags-bestyr. Men utanför vår bubbla dör djur och växter i en rasande fart. Läget är akut. Populationerna av vilda ryggradsdjur har i snitt minskat med 60 procent sedan 1970 (WWFs Living Planet Report 2018). Och 1 miljon arter riskerar att försvinna innan år 2050. Helt insane! Pja, om vi inte gör något åt saken vill säga. Varför? Jo, utan biologiskt mångfald så kollapsar vår matförsörjning. Så här är det läge att vara egoistisk. Vi behöver en levande planet. Som enskild individ kan det vara svårt att veta var en ska börja, för att göra något åt situationen. Men då är det fantastiskt att det finns stora, mäktiga organisationer som WWF, vars viktiga arbete en kan stödja. Därför startar jag nu en insamling! Pengarna jobbar för oss, via WWF som verkar för att stoppa klimatförändringarna, utrotningen av arter och främjar biologisk mångfald. Tack för att du är en världshjälte! JAG ÄR MED OCH RÄDDAR VÄRLDEN. GÖR DET DU MED! 💪 ✅ Stöd min insamling – swisha en gåva, liten som stor – allt räknas! ✅ Dela den här sidan och sprid kunskapen vidare till alla du känner via sociala kanaler och mejl. ✅ Planeten behöver fler Världshjältar – bli en du också genom att dela WWFs kampanjmaterial: https://www.wwf.se/stod/varldshjaltar/#gor-sa-har på dina kanaler och tagga: @wwfvarldshjaltar, #världshjältar Ps. Förutom att skänka pengar – prata om detta viktiga ämne. Fler behöver få veta om det akuta läget, right?

2019-09-17 2019-12-31

Emma Sundh