Madelene Svensson Jönköping Världshjältar

Världshjältar

Människor är djur. Skillnaden oss emellan är att djuren lever oskyldigt på jorden och skapar ekosystem och en hållbar planet. Medan vi människor förstör vad de bygger upp genom att utrota dem. Vi behöver dessa djur för att överleva men fortsätter vi i denna takt så kommer framtiden dessvärre inte att bli så. Jag försöker tillsammans med andra världshjältar att vända spiralen och rädda jordens arter. Runt hela planeten dör djur och växter i en extrem fart. Läget är akut. På mindre än 50 år har populationerna av vilda ryggradsdjur minskat med 60 % i genomsnitt*. Ofattbara 1 miljon arter är hotade**. När den biologiska mångfalden minskar rubbas balansen i ekosystemen. Utan fungerande natur kollapsar vår matförsörjning och ekonomi. Vi riskerar så grundläggande saker som ren luft att andas och vatten att dricka. Vi förstör något vi är helt beroende av – men tillsammans kan vi lösa problemen. Naturen och ekosystemen kan återhämta sig och planetens balans bli återställd. Jag kämpar för att stoppa utrotningen av världens vilda djur i initiativet #världshjältar @wwfvarldshjaltar Du kan också hjälpa till: ✅ Stöd min insamling på: https://egeninsamling.wwf.se/12271 Swisha en gåva, liten som stor – allt räknas! ✅ Planeten behöver fler Världshjältar – bli en du också på: https://egeninsamling.wwf.se/varldshjaltar Tillsammans kämpar vi för en levande planet!

2019-10-05 2019-12-31

Madelene Svensson