Denice @planbokssmart.se Nyköping Världshjältar

Världshjältar

PLANETEN BEHÖVER VÅR HJÄLP! Runt hela planeten dör djur och växter i en rasande fart. Läget är akut. På mindre än 50 år har populationerna av vilda ryggradsdjur minskat med 60 % i genomsnitt*. Ofattbara 1 miljon arter är hotade**. När den biologiska mångfalden minskar rubbas balansen i ekosystemen. Utan fungerande natur kollapsar vår matförsörjning och ekonomi. Vi riskerar så grundläggande saker som ren luft att andas och vatten att dricka. Vi förstör något vi är helt beroende av – men tillsammans kan vi lösa problemen. Naturen och ekosystemen kan återhämta sig och planetens balans bli återställd. Jag kämpar för att stoppa utrotningen av världens vilda djur i initiativet #världshjältar @wwfvarldshjaltar DU KAN OCKSÅ HJÄLPA TILL: ✅ Stöd min insamling på: https://egeninsamling.wwf.se/varldshjaltar/12278 Swisha en gåva, liten som stor – allt räknas! ✅ Planeten behöver fler Världshjältar – bli en du också på: www.wwf.se/varldshjaltar ✅Dela och kommentera gärna det här inlägget, sprid kunskapen vidare till alla du känner! Tillsammans kan vi göra skillnad och rädda vår planet. Varmt tack för att du är med och bidrar! Kram! Denice . . . . * Visar undersökningar av 16 704 populationer av 4 005 arter vilda ryggradsdjur, mellan 1970 och 2014. Källa: Living Planet Report 2018 **Källa: IPBES Global Assessment on biodiversity and ecosystem service, 2019

2019-10-06 2019-11-05

Insamlat belopp 2018: 2 875 kr