Therese Zätterqvist Uppsala Världshjältar

Jag är en Världshjälte - bli en du också!

LÄGET ÄR MYCKET ALLVARLIGT. FLER VÄRLDSHJÄLTAR BEHÖVS FÖR ATT #STOPPAUTROTNINGEN På mindre än 50 år har vi förlorat hela 60 procent av antalet däggdjur, fiskar, fåglar, groddjur och reptiler på jorden. 60 procent! Och vårt sätt att leva är orsaken. Men vi människor är också lösningen. Och för att leva här på jorden är vi helt beroende av en stor biologisk mångfald. Så okej hörni, hela 60 procent av världens vilda djur har försvunnit! Redan om två år förmodas två tredjedelar vara borta. Tyvärr står Arktis på tur. Klimatförändringarna bidrar till att isarna smälter, och öppnar upp för exploatering av Arktis på ett sätt vi inte sett förut. Det går inte att stoppa, men vi kan påverka hur det får gå till. 🐳 Jag hoppas att du också vill vara med och samla in en miljon kronor till Världshjältarnas gemensamma insamling. Pengarna som samlas in går till WWFs arbete för att stoppa utrotningen av hotade vilda djur, både här hemma i Sverige och i världen, den går också till att bevara den biologiska mångfalden samt insatser för att stoppa klimatförändringarna. 🐼 JAG ÄR MED OCH RÄDDAR VÄRLDEN. GÖR DET DU MED! 💪 ✅ Stöd insamlingen – swisha en gåva, liten som stor – allt räknas! ✅ Dela den här sidan och sprid kunskapen vidare till alla du känner via sociala kanaler och mejl. ✅ Planeten behöver fler Världshjältar – bli en du också genom att dela WWFs kampanjmaterial: wwf.se/insamlingsportal/fadder/1751093-giv-varldshjaltar på dina kanaler ✅ Tagga: @wwfvarldshjaltar, #varldshjaltar BLI NOMINERAD TILL VÄRLDSHJÄLTE 👏 Genom att tagga @wwfvarldshjaltar och #världshjältar har du själv chansen att bli nominerad till Världshjälte. WWF berättar varje fredag vem som vinner den prestigefyllda titeln. Du får även en egen insamlingssida tillsammans med oss Världshjältar! Målet är att vi ska få fler Världshjältar. Människor som engagerar sig och värnar om planetens biologiska mångfald samt hjälper till att samla in pengar till detta viktiga ändamål. Tillsammans kan vi göra skillnad. Varmt tack för att du är med och bidrar! 💓 Let's do this! Kramar Zäta 🐳

2018-09-17 2018-12-31

Therese Zätterqvist