Underbaraclara Umeå Världshjältar

Jag är en Världshjälte - bli en du också!

LÄGET ÄR MYCKET ALLVARLIGT. FLER VÄRLDSHJÄLTAR BEHÖVS FÖR ATT #STOPPAUTROTNINGEN På mindre än 50 år har vi förlorat hela 60 procent av antalet däggdjur, fiskar, fåglar, groddjur och reptiler på jorden. 60 procent! Och vårt sätt att leva är orsaken. Men vi människor är också lösningen. Och för att leva här på jorden är vi helt beroende av en stor biologisk mångfald. En av de arter som är svårast hotade i Sverige, och som jag är särskilt engagerad i - det är fjällräven. På grund av klimatförändringar där trädgränsen kryper uppåt håller rödräven på att konkurrera ut fjällräven. Dubbelt så stor, tar den över fjällrävens lyor och äter upp deras mat. Det händer även att rödrävar dödar fjällrävar. Men WWF driver framgångsrika projekt för att rädda vår fina fjällräv. Jag är stolt över att samarbeta med WWF eftersom jag vet vilken skillnad deras arbete gör på vår planet och för djuren som lever här. JAG ÄR MED OCH RÄDDAR VÄRLDEN. GÖR DET DU MED! 💪 ✅ Stöd insamlingen – swisha en gåva, liten som stor – allt räknas! ✅ Dela den här sidan och sprid kunskapen vidare till alla du känner via sociala kanaler och mejl. ✅ Planeten behöver fler Världshjältar – bli en du också genom att dela WWFs kampanjmaterial: wwf.se/insamlingsportal/fadder/1751093-giv-varldshjaltar på dina kanaler ✅ Tagga: @wwfvarldshjaltar, #varldshjaltar BLI NOMINERAD TILL VÄRLDSHJÄLTE 👏 Genom att tagga @wwfvarldshjaltar och #världshjältar har du själv chansen att bli nominerad till Världshjälte. WWF berättar varje fredag vem som vinner den prestigefyllda titeln. Du får även en egen insamlingssida tillsammans med oss Världshjältar! Målet är att vi ska få fler Världshjältar. Människor som engagerar sig och värnar om planetens biologiska mångfald samt hjälper till att samla in pengar till detta viktiga ändamål. Tillsammans kan vi göra skillnad. Varmt tack för att du är med och bidrar! 💓 Kram! Clara 🦊

2018-09-17 2018-12-31

Underbaraclara