Therése Lindgren Solna Världshjältar

Jag är en Världshjälte - bli en du också!

LÄGET ÄR MYCKET ALLVARLIGT. FLER VÄRLDSHJÄLTAR BEHÖVS FÖR ATT #STOPPAUTROTNINGEN På mindre än 50 år har antalet däggdjur, fiskar, fåglar, groddjur och reptiler på jorden minskat i snitt med 60 procent. Kortare tid än en människas livstid! Och vårt sätt att leva är orsaken. Men vi människor är också lösningen. Och för att leva här på jorden är vi helt beroende av en stor biologisk mångfald. Jag har alltid varit fascinerad av elefanter och bara tanken på att det just nu dödas över 50 elefanter varje dygn, för elfenbenets men också skinnets skull, får mitt hjärta att brista! Bara förra året dödades ungefär 20.000 elefanter för sina betar. Det är sådana dystra siffror och denna meningslösa slakt som måste få ett stopp! VAR MED OCH RÄDDA ELEFANTERNA! WWF jobbar med att minska efterfrågan på elfenbensprodukter, stoppa handeln med elfenben, anställer parkvakter och förser dem med modern utrustning så de kan skydda elefanterna mot tjuvjägare. JAG ÄR MED OCH RÄDDAR VÄRLDEN. GÖR DET DU MED! 💪 ✅ Stöd insamlingen – swisha en gåva, liten som stor – allt räknas! ✅ Dela den här sidan och sprid kunskapen vidare till alla du känner via sociala kanaler och mejl. ✅ Planeten behöver fler Världshjältar – bli en du också genom att dela WWFs kampanjmaterial: www.wwf.se/kampanjmaterial på dina kanaler ✅ Tagga: @wwfvarldshjaltar, #varldshjaltar BLI NOMINERAD TILL VÄRLDSHJÄLTE 👏 Genom att tagga @wwfvarldshjaltar och #världshjältar har du själv chansen att bli nominerad till Världshjälte. WWF berättar varje fredag vem som vinner den prestigefyllda titeln. Du får även en egen insamlingssida tillsammans med oss Världshjältar! Målet är att vi ska få fler Världshjältar. Människor som engagerar sig och värnar om planetens biologiska mångfald samt hjälper till att samla in pengar till detta viktiga ändamål. Tillsammans kan vi göra skillnad. Varmt tack för att du är med och bidrar! 💓 Kram! Therése 🐘

2018-09-17 2018-12-31

Therése Lindgren