@LillaMatkontot Världshjältar

Världshjältar

LÄGET ÄR MYCKET ALLVARLIGT. FLER VÄRLDSHJÄLTAR BEHÖVS FÖR ATT #STOPPAUTROTNINGEN På mindre än 50 år har vi förlorat hela 60 procent av antalet däggdjur, fiskar, fåglar, groddjur och reptiler på jorden. 60 procent! Och vårt sätt att leva är orsaken. Men vi människor är också lösningen. Och för att leva här på jorden är vi helt beroende av en stor biologisk mångfald. Jag tycker ”Världshjältar” är en livsviktig insamling. På riktigt. För alla. Det är en insamling för dig & mig. För den miljö vi lever i. Och den planet vi lever på. 🌏💚 Jag väljer därför att ingå i skaran av ”Världshjältar” för att uppmärksamma min omgivning om det betydande arbete som WWF gör - allt från att öka skyddet av land & hav till att minska klimatpåverkningar. Bara ett exempel på en art som i dag hotas, är fjällräven. Och eftersom att jag själv följer situationen för dessa fantastiska djur, vet jag att det behövs mer resurser för att både fortsätta samt utveckla arbetet för deras existens. 🦊🦊 JAG ÄR MED OCH RÄDDAR VÄRLDEN. GÖR DET DU MED! 💪 ✅ Stöd insamlingen – swisha en gåva, liten som stor – allt räknas! ✅ Dela den här sidan och sprid kunskapen vidare till alla du känner via sociala kanaler och mejl. ✅ Planeten behöver fler Världshjältar – bli en du också genom att dela WWFs kampanjmaterial: https://www.wwf.se/insamlingsportal/fadder/1751093-giv-varldshjaltar på dina kanaler ✅ Tagga: @wwfvarldshjaltar, #varldshjaltar BLI NOMINERAD TILL VÄRLDSHJÄLTE 👏 Genom att tagga @wwfvarldshjaltar och #världshjältar har du själv chansen att bli nominerad till Världshjälte. WWF berättar varje fredag vem som vinner den prestigefyllda titeln. Du får även en egen insamlingssida tillsammans med oss Världshjältar! Målet är att vi ska få fler Världshjältar. Människor som engagerar sig och värnar om planetens biologiska mångfald samt hjälper till att samla in pengar till detta viktiga ändamål. Tillsammans kan vi göra skillnad. Varmt tack för att du är med och bidrar! 💓 Kram! Nina 🌲🍃

2018-10-17 2018-12-31

@LillaMatkontot