Sara Johansson Örebro Världshjältar

Jag är en Världshjälte - bli en du också!

LÄGET ÄR MYCKET ALLVARLIGT. FLER VÄRLDSHJÄLTAR BEHÖVS FÖR ATT #STOPPAUTROTNINGEN På mindre än 50 år har vi förlorat hela 60 procent av antalet däggdjur, fiskar, fåglar, groddjur och reptiler på jorden. 60 procent! Den här snabba förlusten är inte bara en katastrof för de vilda djuren. Det är ett hot mot hela människans existens eftersom vi människor är helt beroende av biologisk mångfald. Det är nämligen den som ger oss luften vi andas, maten vi äter och vattnet vi dricker. Det är vårt sätt att leva som orsakat den snabba utrotningen av den biologiska mångfalden. Men vi människor är också lösningen på problemet. Vi kan vända trenden om vi agerar NU. Anledningen till att jag valde isbjörnen är att både mitt och mina barns hjärtan klappar extra för denna enormt utsatta djurart. Isarna på Arktis, som är isbjörnens hem, smälter på grund av människans klimatpåverkan. Detta hotar deras fortsätta existens på ett sånt påtagligt och brutalt sätt.❄️ JAG ÄR MED OCH RÄDDAR VÄRLDEN. GÖR DET DU MED! 💪 ✅ Stöd insamlingen – swisha en gåva, liten som stor – allt räknas! ✅ Dela den här sidan och sprid kunskapen vidare till alla du känner via sociala kanaler och mejl. ✅ Planeten behöver fler Världshjältar – bli en du också genom att dela WWFs kampanjmaterial: wwf.se/insamlingsportal/fadder/1751093-giv-varldshjaltar på dina kanaler ✅ Tagga: @wwfvarldshjaltar, #varldshjaltar BLI NOMINERAD TILL VÄRLDSHJÄLTE 👏 Genom att tagga @wwfvarldshjaltar och #världshjältar har du själv chansen att bli nominerad till Världshjälte. WWF berättar varje fredag vem som vinner den prestigefyllda titeln. Du får även en egen insamlingssida tillsammans med oss Världshjältar! Målet är att vi ska få fler Världshjältar. Människor som engagerar sig och värnar om planetens biologiska mångfald samt hjälper till att samla in pengar till detta viktiga ändamål. Tillsammans kan vi göra skillnad. Varmt tack för att du är med och bidrar! 💓 Kram! Sara ❄️

2018-10-25 2018-12-31

Sara Johansson